2012. február 28., kedd

Kezdődik!

Már megint kezdődnek a zh-k. Pontosabban múlt héten kezdődtek, de a java (és a JAVA :P) csak most jön. A reggelin túl vagyok, délben lesz még egy, erre van még kb 2 órám tanulni, felfogni a gépmunka lényegét, ami a feladatok megoldásához kell - vagyis megjegyezni a sorrendet, mikor modellbe, mikor struktúrába kell tenni,  (hopp, először a modell, aztán azt felírni :P), mert olyan bonyolultat úgysem fog adni -, aztán pedig mehetek haza, és olyat csinálhatok, amit az éjjel megint nem vittem túlzásba: alhatok :P
Ezúttal kivételesen nem a tanulás miatt éjszakáztam, bár rám fért volna az is, hanem, mert lakótársam kitalálta, hogy újra akarja telepíteni a gépét, mivel a héten lejár a garancia, aminek egyébként is lőttek, ha kiszúrják, hogy nem eredeti windowsa van. Mindig mondom, hogy cd-ről telepíteni minden analfabéta tud, de oldja ezt meg az ember egy olyan pendrive-al, amiről nem lehet bootolni, és optikai meghajtó nélkül, természetesen úgy, hogy a gépet abszolút nem ismeri, és világéletében XP-t használt.
A megoldás megszülethetett volna, ha a kapott windows nem 64 bites lett volna, hiszen parancssorból csak néhány egyszerű utasítás az egész, aztán next, next, next.... Így viszont tovább ültünk felette, és éjjel egyre eljutottunk addig, hogy csak röhögtünk, mint az idióták. Én pedig informatikus létemre rájöttem, hogy a qrva életbe, de nagyon nem tudok kib@szott winfost telepíteni. Legalábbis így elég nehezen, hogy minden jelenleg általam ismert lehetőség kudarcba fulladt. Linuxból meg minden program annyira usb-RŐL bootolható verziót akart feltenni magának, hogy végül azt is feladtuk, hiszen nem az usb-re akarjuk telepíteni, hanem a telepítőt akarjuk arra kiírni úgy, hogy be is töltse a gép, és a flashről kéne rátenni a gépre.
Persze az sem árt hozzá, ha tudjuk, hogy a gép merevlemezként, vagy flash driveként tartja számon a bedugott usb kulcsot, mivel ettől függ, hol a jó f@szomban is kell átállítani a prioritást, valamint, hogy mire is (ntfs) formázta az ember több évvel ezelőtt azt a szerencsétlent, hogy 4GB+ hd filmeket tudjon rajta hozni-vinni, mivel nem FAT32-re formázott pendriveról elég érdekes linuxot telepíteni :P
Szerintem jobban örültem délután, mikor végre működött, mint lakótársam, akinek csináltam :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése