2012. március 29., csütörtök

Zh időszak, már meignt

El sem hiszem, de túl vagyok az első felén. Tegnap este volt majdnem az utolsó erre a hétre, amiről előtte hallottam már pár rémhírt, így félve álltam neki: ismerősöm megírta 10/3-ra, egy másik, akinek minden vizsgája elsőre meglett (amikkel az évfolyam 70%-a szív), 10/5-re, hát, én meg megírtam 8-ra, úgy, hogy aznap reggel álltam neki tanulni...
Már csak egy zh lesz jövő héten, az egyetlen olyan tárgyból, amit tényleg szeretek: robotika; így a tanulás sem kényszer, sokkal inkább szabadidős tevékenység lesz majd :P Hétvégére persze be kell még iktatni egy társadalmi munkát, egy kirúgást a hámból, közben pedig végre van időm leülni tanulni... Na, ilyet se mondtam még :P De végre van egy tárgyam, amire ezt mondhatom :D Az eddigiek mind olyanok voltak, hogy "meg kell tanulni, ha kezdeni akarok itt valamit", ez viszont végre olyan, amire azt mondom, tudni, csinálni akarom. Mindenkinek szüksége van valamire, ami értelmet ad minden máshoz, jelen esetben pedig nálam itt fut össze minden, amit eddig tanultam és, amit tanulni fogok.
Az eddigi ZH-król tömören: úgy állok, mint amire számítottam, és semmiből sem kell meggebednem a félév második felében - leszámítva talán az Assemblyt, de arról eddig is tudtam, hogy szopóka-nyalóka tárgy. Még lesz pár hét, ami alatt meg fogok dögleni, neki kell állnom spórolni, tavaszi szünetben kötelező programot kell írni, nem is egyet, mégis most azt mondom: nem is annyira rossz ez. Jó, utolsó előtti hetem végére egy emberi roncs leszek, nem tudom, de nem is akarom tudni, hány ZH-t fogok írni, de most még ott tartok, hogy milyen szép és jó ez :)

Este láttam egy videót a neten, ahol a különböző karok hallgatói nyilatkoztak egymásról, és rájöttem, hogy tényleg ttik-s, infós szemszögből látom őket. Van igazság ezekben a sztereotípiákban, de kérem szépen, ha valahol azt mondom, hogy informatikus vagyok, ne arra gondoljanak azonnal, hogy nem olvasok, vagy kocka vagyok! Mert rohadtul nem így van :P Jó, néha kockulok, de egyrészt nincs olyan gépem, ami elbírja a komolyabb játékokat, másrészt nincs olyan netem, amin engedélyezve vannak (igen, a wow és a torrent még mindig le van tiltva a koleszban), harmadrészt pedig időm nincs rá. Tavaly megtanultam, hogy hasznosabban töltsem el az azokra fordított időt a monitor előtt, pl írjam a f@szságaimat, néhanapján felnézzek f@szbúkra, esetleg elővegyek egy könyvet... Egyébként kétlem, hogy mikor az arra járók látnak regényt olvasni a Tisza parton két-háromórás szüneteimben, esetleg valakinek feltűnik, hogy a szerda esti előadás előtt majdnem minden héten más regény van a kezemben (és nem azért, mert párhuzamosan olvasnék több könyvet egyszerre) arra gondolnak, hogy jé, egy kocka informatikus... Különben is van a gamer, meg a fejlesztő kocka, és én nem a gamer vagyok :P Nem tudom, elfut-e a gépemen a robotstudio, de azt igen, hogy eszemben sincs virtuális gépekkel szarakodni, így maradok a pro 30 napos próbaverziójánál, addig meg a laborban próbálok kezdeni valamit, egy hónap csak elég rá, hogy összehozzam a kötprogot, ha egyszer nekiülök...

Na, vissza a sztereotípiákra: mindenkinek megvannak a magukéi. Én pl nem hallottam korábban, hogy a jogászok csak jogászokkal járnak össze (mármint hallgatók, akik kinőttek innen, pár fokkal normálisabbak), csak annyit, hogy sznobok, a GTK-sok szeretik a pénzt - különben nem akarnának azzal foglalkozni -, ezenfelül, mivel belőlük tömegcikk lesz, sokkal inkább a kapcsolataikon múlik a diplomájuk értéke, és a gyakorlati helyük is, a többségre viszont elmondható a következő: azt hiszik, hogy a diplomájuk ér valamit, hogy majd ezzel el tudnak helyezkedni, és megszedik magukat, aztán nagy hányaduk a vendéglátásban fog kikötni...A lényeg: sznobok, lenézik a ttik-t, és azt veszem észre, hogy az informatikusokat is elég sokan lenézik annak ellenére, hogy pontosan tudják, hogy a mi képzésünk az egyik legnehezebb. Ha viszont gond van a gépükkel, vajon kikhez rohannak először...?
A BTK-sok legalább tudják magukról, hogy nem ér semmit, amit tanulnak, persze itt is vannak, akik próbálják magyarázni a bizonyítványt: mert, hogy "milyen érdekes dolgokat csinálunk gyakorlaton", meg mit tudom én... Basszus, mi is érdekes dolgokat csinálunk, legalábbis azoknak érdekeseket, akiknek van szeme hozzá... Akiknek meg nincs, azoknak nem itt van a helyük... Azt meg tessék már elismerni, hogy a többség azért választja a BTK-t, mert nem érti a matekot - értem ez alatt, hogy nem volt végig színjeles, mert a matekot vagy tudja az ember, vagy nem, megtanulni azt sem lehet, de ez nem zárja ki, hogy tanulni kell rá. Csak máshogy kell tanulni, mint egy verset.
Az orvosokról is mondanak dolgokat, amikből kiindulva már eljutottam addig, hogy inkább nem akarom tudni, kik vágnak belém kést :P Egyszer csábítottak felezőbulira, ahol valószínűleg csak a selejt maradt, mert ismerőssel az első adandó alkalommal menekültünk onnan, hiszen a diagnózis: szőke, b*zi, sznob, sznob, p*csa, sznob... ezek egymás mellett. Persze, az is lehet, hogy nem az egyik tanárukkal kellett volna beállítanunk... :P Viszont, miután átmentünk a közeli kocsmába, rájöttünk, hogy igen, léteznek emberi orvosok, innentől kezdve pedig már megértem szobatársam reakcióját, mikor ezt elmondtam neki: "Több tiszteletet, az orvosok a legnagyobb alkoholisták itt!" Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a koleszuk a sörkert mellett van... :P

És most, hogy kiveséztem mindenkit, aki jól esett, takarodok vissza tanulni, mert másfél óra múlva nem tudom, miből írok ZH-t...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése