2010. szeptember 9., csütörtök

ellenőrzés, bukások, sikerek

Ahogy elnézem, a telóról e-mailben elég rendesen megérkeztek a bejegyzések, persze egy ősrégi s60v2 mobilról nem olyan szép, mintha itt írtam volna, tördelve nincs, de legalább tudom, hogy uncsi előadás alatt lesz hol kiélnem gondolataim csapongását :D
Mőltkor ugye írzam, hogy linuxot tettem a gépre. Azt is írtam, hogy el@szta a bootolást, így újra kellett tennem a windowst, c-t leformázni.
Na most, olyasmi történt, amire eddig (az én esetemben) nem volt példa. Egy dolog, hogy ugye tegnap újra kellett telepítenem a gépet, egy másik, hogy valami úgy elb@szódott, hogy az xp (meg semmi más) nem látta a videokártyám. Én persze azt gondoltam, hogy szoftveresen egy jó driverrel meg lehet oldani, amit viszont feltenni sem engedett, mivel nem érzékelte a megfelelő hardvert (a driverről annyit, hogy biztos a jó volt). Végül felerőszakoskodtam egy másikat, amitől vártam a megváltást, de újraindításkor kékhalálsorozat fogadott.
Fogtam magam, windows lemez be, újratelepítés, formázás - megint. Még szerencse, hogy az írásaim másik partíción volta (bár, ha c-n maradtak volna, az sem lett volna gond, ubi live cd-vel szépen átmásolgattam volna a menthetőt). Pillanatnyilag ott tartunk, hogy a második újratelepítés után (első dolgom volt egy rendszerdiagnosztikai progit felrakni, hogy megnézzem, most látja-e a gép a karit (ami előző alkalommal nem volt ott), persze ellenőriztem eszközkezelőben is, aztán megörültem, mikor megláttam a listán a videokártyám, és szépen felpakolgattam a dirvereket.
Pillanatnyilag ott tartunk, hogy minden rendesen fut, működik, ubuntut pedig meghagyom virtualboxra. Amennyit kell az nekem, valószínű, ott is meg tudom benne csinálni, és nem célom teljesen áttérni linuxra (mert igen, nagyon jól kezelhető rendszer, és terminálból csodákat lehet művelni rajta, de xp az, aminek a mindennapokban hasznát veszem). Most már a gép dizájnjával foglalkozok, ami progi időben eszembe jut, felrakom még közben.
Persze az sem elhanyagolandó, hogy valószínű, lehetett valami a gépben, mert formázás előtt volt vagy 75 fokos alapjáraton, most meg már órák óta megy úgy, hogy nagyon nyúzom, telepítek, satöbbi, és még 60 sincs.
Azt hiszem, tökéletesen elégedett lehetek :D

Más téma. Ma elég sűrű napom volt. Reggel, miután sikeresen átvészeltem a fizikát, aminek nagy része matek volt (deriválás, vektorok, stb, szóval nem túl sok újdonság), felkészültem három napi hideg élelemmel, sátorral, miegymással egy ritka hosszú sorban állásra, lelkiekben legalábbis. Délre hozzá is jutottam a diákigazolványomhoz, a bérletemhez, meg vagy egy tucat szórólaphoz, túlélőcsomaghoz, miegymáshoz, mindenhez, amivel előadások alatt, vagy épp a 7 órás buszúton elütheti az ember az időt (kivéve, amikor nem épp zh-kra készül). Igen, van suli, ahol még el sem kezdődött semmi, nálunk meg már jövő héten zh-znak.
Sorban állás után még másztam 4 emeletet (miért is ne az orrom előtt ment volna el a lift, és miért raknák olyan helyre a nekem kellő könyveket, ahol könnyű megtalálni?) azért, hogy megállapítsam: megint nincs abból, ami nekem kellene. Bementem, megláttam a polcon, megörültem, aztán közelebb mentem, megláttam az oldalán a jelzést, hogy helyben használható. No komment.

Holnap ilyenkor már valószínű, a saját szobámban, a saját ágyamban leszek majd' két hét óta először. Nem mondom, jó itt is, de azért egy pár nap magánéletre nem mondanék nemet (hatan vagyunk ugye egy lakásban, hárman egy szobában, a netet logolják (persze, ahány ezren ezt használják esténként nem nehéz elbújni rajta), arról nem beszélve, hogy a letöltést korlátozzák (pl torrent nuku).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése